mandag 1. juni 2015

Kylling gryte à la Liss

Dette er min favoritt kylling gryte!

INGREDIENSER

4 kyllingfileter
1 sitron
2 ss tørket estragon
2 ss soltørka tomat, kuttet i små biter
1 beger creme fraiche
salt og pepper
1 knivsodd piri piri chilipulver *


FREMGANGSMÅTE

Kutt kyllingfiletene i strimler. Legg de i en ildfast form. Ha sitronsaft og estragon over kyllingen. La det stå i ca 30-60 min på benken. Stek kyllingen på 225 grader i ca 10-15 min (avhengig av størrelsen på bitene)
Når kyllingen er akkurat gjennomstekt, ha den i en gryte sammen med kraften fra kyllingen, creme fraicen og soltørka tomat. La det koke opp, og koke i ca 5 min. Smak til med salt og pepper.
*Jeg har tilføyd 1 knivsodd med piri piri chilipulver for å få "det lille ekstra".
Server sammen med ris og salat.

Bon apetit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar